Всички сме извънземни!

11 август 2017 г., 08:44
2027

Shutterstock

Извънземните са една от класическите теми на научната фантастика. Друга, не толкова популярна теза гласи, че няма никакви извънземни просто защото самите ние сме дошли от звездите.

Тази идея звучи налудничаво – но само на пръв поглед!

Нека да си представим, че Космосът е пълен с микроскопични организми, които се разпространяват чрез комети, астероиди или частици междузвезден прах. По аналогия с полените на земните растения издръжливите спори на извънземни микроби биха могли да се реят в междузвездното пространство с хиляди и милиони години, докато достигнат подходяща „плодородна почва”. Някои от тези „семена” биха могли да се приземят зрелищно на планетата ни с комета или астероид, за да се превърнат в прадеди на всяка уникална и загадъчна земна форма на живот, съществувала някога –

от цианобактериите до Стивън Хокинг и Лейди Гага.

Всъщност това съвсем не е фантазия, а отдавна възприета научна теория – тази за панспермията. Сред нейните автори е известният британски астрофизик професор Чандра Викрамасингхе, смятан за световна институция в науката за зараждането на живота.

Все пак колко сериозно трябва да приемем възможността да сме извънземни?

Все още не разполагаме с доказателства за извънземен живот. Със сигурност обаче знаем, че Вселената е пълна с органични материали, включително с „тухличките” на живата материя - аминокиселините. Сред многото доказателства в тази насока е фактът, че аминокиселината глицин е откривана както в междузвездни облаци прах, така и в кометата Wild 2. Освен това знаем, че животът, какъвто го познаваме, възниква във всяко относително годно за целта късче материя в момента, в който това стане възможно. Доказателство за това е примерът на единствената (засега) обитавана планета, която познаваме.

Страници