Някои обясняват пълната липса на извънземен контакт като знак за това, че сме напълно сами във вселената. Ново проучване обяснява защо не трябва да се отчайваме - необходимо е само търпение, пише Science Alert.

Или може би доста търпение, тъй като самите размери на нашато собствена галактика означават, че могат да изминат до 1500 години, преди да можем да очакваме, че ще чуем нещо от евентуалните извънземни, уловили нашето собствено излъчване от Земята.

В астрономията съществува т.нар. „Парадокс на Ферми“, гласящ, че едновременно може да има голям брой извънземни цивилизации, но човечеството не е открило никакви следи от тях. Според Евън Соломонидес от университета Корнел, парадоксът се обяснява с това, че планетите извън Слънчевата система не са достигнати от сигналите, които са излъчвани от човешката цивилизация.

Понеже електромагнитните сигнали се разпространяват със скоростта на светлината може да се говори, че сигналите от земята трябва да са достигнали до планетите в „сфера“ с диаметър от 160 светлинни години, в чиито център е нашата планета.

Соломонидес е изчислил колко светове се намират в тази сфера и колко от тях са обитаеми. Според него в тази „комуникационна зона“ се намират малко звезди със само три хиляди аналогични на земята планети, от които съвсем малко са потенциално обитаеми и още по-малко с потенциална цивилизация.

Според учените едва след 1500 години „комуникационната сфера“ ще обхване половината Млечен път, когато вече ще е възможно да се свържем с извънземен разум.