Ако обожавате небесните събития, то със сигурност не трябва да изпускате тазгодишния звезден дъжд от Персеиди, пише Science Alert.

Експерти предричат, че по време на пика му между 11 и 13 август, ще можем да видим два пъти повече метеори от обикновено. А това наистина е много!

„При подходящите условия ще виждаме по 200 метеора на час“, казва Бил Кук от NASA.

За сравнение – в минали години Персеидите обикновено падат по 80 на час. Защо тази година ни очакват толкова много? Първо, трябва да уточним, че не метеорните потоци ни навестяват всяка година, а ние им отиваме на гости.

Персеидите почват да валят на планетата, когато орбитата на Земята пресече пътя на кометата Суифт-Тътъл. Обикновено достигаме само до покрайнините на отломките. Тази година обаче гравитацията на Юпитер ще измести потока и съответно Земята ще се вреже буквално в средата му. В резултат на това ще можем да видим много повече падащи звезди.

Земята вече започна да навлиза в пътя на Суифт-Тътъл. Това ще продължи приблизително до 24 август.

Да, пикът на метеорният поток ще е на 11-13 август. Това обаче не означава, че няма да можете да се насладите на падащи звезди и тази вечер. Любопитен факт – повечето се движат с около 60 км в секунда!

Персеидите - 13 август 2013 г.

Снимка: Guliver / Getty Images

Персеидите - 12 август 2008 г.

Снимка: Guliver / Getty Images