Наскоро откритата галактика е с рзмерите на Млечния Път, но е съставена почти изцяло от тъмна материя, обявиха астрономи от Йейл.

Те са използвали телескопа Gemini North в Хавай за да изследват галактиката на име Dragonfly 44, която се намира в близост до съзвездието Кома.

Dragonfly 44 съдържа много по-малко звезди от Млечния Път но точно както нашата галактика има рингове от сферични звездни купове в близост до центъра си. Изследователите са измерили скоростите

на някои от звездите в галактиката за да определят нейната маса, като използват принципа, че колкото по-бързо се движат звездите в една галактика, толкова повече маса ще има тя.

“За наше голямо учудване, звездите се движеха със скорости, които далеч надвишаваха очакваното за такава тъмна галктика. Което означава, че Dragonfly 44 има огромно количество от невидима маса,” казва Роберто Абрахам от Университета в Торонто.

Масата на галактика е много близка до тази на Млечния път, но само 0.01% от нея е под формата на звезди и обикновена материя. Другите 99,99% от масата на галактиката, заключвата астрономите, трябва да бъде тмна материя, хипотетичната субстанция, която физиците смятат, че изгражда по-голямата част от вселената.

Астрономите са озадачени как се е формирала тази галактика.

“Много скоро след откриването й ние осъзнахме, че там трябва да има много повече, отколкото виждаме. Тя имаше толкова малко звезди, че много скоро би се разкъсала, ако нещо друго и много мощно не я удържаше,” каазва Ван Докум, професор по астрономия от университата в Кънектикът.