Астрономите отдавна търсят живот на други планети. Как обаче ще се разберем с извънземните, ако ги намерим? Електронна книга на Националната космическа агенция на САЩ NASA служи като справочник за срещи с извънземни форми на живот.

Книгата изследва “някои от огромните предизвикателства, пред които човечеството ще се изправи, ако засече богат на информация сигнал от друг свят”, пише CNET.

Често свързваме срещата с извънземни с образите и представите от научно-фантастичните книги и филми. Пътеводителят на NASA обаче подхожда сериозно към трудностите, свързани със срещата на две различни култури, които се опитват да общуват една с друга.

Книгата започва с обзор на програмата за търсене на извънземен разум SETI. След това, в главата "Археологически аналози", учените обясняват как информацията, която сме получили от изследването на древни култури като гръцката и тази на маите, може да бъде използвана, ако срещнем същества от друга планета.

В следващата секция започва да става забавно - в главата "Еволюция и въплъщения на извънземните" авторите обясняват как са се променяли представите ни за "пришълците" през годините. Дават се и ценни съвети за първите сигнали, които трябва да комуникираме, ако се сблъскаме с гости от друга планета.

Изчерпателният пътеводител със заглавие “Археология, антропология и междузвездна комуникация” съдържа глави, написани от различни автори, включително експерти по лингвистика, история, антропология, психология, литература, религия и природни науки. Книгата не се чете лесно, но не ни остава много време да вникнем в нея, имайки предвид, че учени от Института за търсене на извънземен живот (SETI) заявиха по време на изслушване в американския Конгрес, че извънземен живот може да бъде открит в рамките на 20 години.

Книгата може да бъде свалена безплатно от интернет страницата на проекта.