Търсенето на живот извън границите на Слънчевата система е едно от най-вълнуващите предизвикателства пред съвременната наука. Сериозни ресурси се отделят на младата дисциплина астробиология, която се занимава с широк спектър от проблеми и задачи. От разработването на марсоходи до наблюдаването на далечни планети, които обикалят около звезди на много светлинни години от нас.

Според преобладаващото мнение на учените намирането на извънземен живот ще донесе изключителни ползи за обществото. Астробиологията е интердисциплинарна наука и налага взаимодействието между множество науки, като астрономия, биология, геология и планетарна наука. А това стимулира обединението на науките и ще помогне да се преодолее изключителната специализация на отделните дисциплини, която е сериозен проблем и която наблюдаваме днес.

Като произведе учени, компетентни в няколко важни дисциплини, които изучават свойствата на природата на Земята и в дълбокия Космос, астробиологията ще допринесе за развитието на цялата човешка наука, което, разбира се, ще бъде от съществена полза за обществото ни.