Знаете как е – онова парче просто не спира да жужи между ушите ви до пълно умопобъркване.

Британски учени се опитаха да разберат какви са пусковите механизми на този феномен. Те използвали каталога на радио Би Би Си за най-прилепчивите песни и провели мащабно допитване.

Оказало се, че най-голяма вероятност да закачим някое парче има, ако го чуем да звучи в градския транспорт. Несъзнателните асоциации също могат да накарат мозъка ви да „скочи“ към някоя мелодия. Те могат да бъдат и доста странни – например един от участниците в проучването забелязал, че се сеща за песента на Майкъл Джексън „P.Y.T.“ всеки път, когато види автомобилен номер, завършващ с буквите EYC.

Ако свързвате песента с някакво конкретно чувство като стрес или влюбване, може да се сещате за нея всеки път, когато изпитате същото усещане, подобно на ефекта на Павлов.