"Защо носите една и съща сива фланелка навсякъде, всеки ден?"

Това бе запитан 32-годишният създател на социалната мрежа Facebook Марк Зукърбърг на сесия с въпроси и отговори в Калифорния. Зукърбърг е пословичен с неговия вкус да се облича еднакво и спортно, подобен на модния избор на покойния Стив Джобс от Apple, с неговото прочуто черно поло. Отговорът е в "решенията", стана ясно на събитието. Зукърбърг потвърждава тезата, подкрепяна и от президента на САЩ Барак Обама, че за да е максимално креативен и способен, човешкият мозък трябва да пести от броя решения, които може да вземе дневно. Защото мозъкът е способен да решава определен брой пъти за 24 часа. След това се забавя в решаването или прибързва глупаво. А облеклото не е толкова важен избор, когато трябва да решаваш за други важни неща.

Темата е свързана с капацитета на мозъка да решава, с творческата енергия на ума, нужна на криейтив хората и със значението на екипите, които имат задачата да се грижат за външния вид и облеклото на известните хора.

На публичната дискусия в САЩ преди дни Зукърбърг отгвори: "Наистина искам да разчистя живота си. Да вземам колкото може по-малко решения, за да служа по най-добрия начин на компанията си". По думите му "малките решения" като какво да си облече сутрин или какво да яде за обяд, хабят от умствената му енергия и той не иска да я използва за това.

"В щастливата позиция съм да се събуждам всеки ден и да отивам да служа на над милиард души по света. Бих чувствал, че не си върша работата, ако хабя от енергията си за неща, които са глупави или фриволни в живота ми", казва Зукърбърг, цитиран от Business Insider.

Изборът на черното поло на Стив Джобс преди години подкрепяше тази теза. Джобс дори казал преди години на биографа Уолтър Айзаксън, че искал всички служители на Apple да носят една и съща черна жилетка с цип. Той поръчал да бъде изработена от японски дизайнер като униформа, след като се вдъхновил от Sony, която посетил през 80-те години на 20. век. В Sony служителите носили униформи, "които ги карали да се чувстват по-емоционално свързани с компанията". Моделът на дрехата обаче срещнал голяма съпротива сред служителите на Apple и идеята отпаднала.

Източник: МениджърНюз