Много изследвания през години показват, че децата, които са кърмени постигат по-високи резултати на тестовете за интелигентност, но досега точната причина оставаше загадка. 

Според някои учени причината е една съставка в млякото, според други е във връзката, която се създава между майката и бебето, а според трети, че тези фактори се съчетават с други. 

Ново проучване обаче установи, че моделът на родителско поведение е това, което поражда разликата. 

Учените са изследвали данни за 7500 майки и деца, събирани от раждането до четиригодишна възраст. Те са установили, че две основни родителски умения са тези, които дават тласък на интелектуалното развитие. 

Майките, които кърмят, са били по-склонни да: 

  • отговарят на емоционалните сигнали на децата
  • да четат на децата на 9-месечна възраст 

Заедно тези два фактора били достатъчни, за да дадат на децата два-три месеца преднина в когнитивното развитие, когато достигнат четиригодишна възраст. 

„Защото това са четиригодишни деца, месец или два съвсем не е пренебрежим период от време. И ако едно дете е на ръба на нуждата от специално образование, дори този малък тласък в когнитивното развитие може да оформи образователната му траектория.“