Искате истински да си починете и решавате да се откажете дори от спорта. Лежите с книга в ръка, спите повече – пълен релакс. Грешка!

Мързелуването и най-вече - обездвижването са пагубни за здравето ни, установиха британски учени от университета в Ливърпул.

Проучването им бе представено по време на Европейския конгрес по затлъстяване. То доказва вредата за здравето от обездвижването и, че дори само за 14 дни то може да има пагубни последици за здравето.

Какви са рисковете?

Преустановяването на спортните занимания за 2 седмици увеличава риска от хронични болести, от диабет тип 2 и инфаркт.

Учените проследили 28 души в добро здраве и физически активни, които ходели пеша и изминавали средно на ден по 10 000 крачки (норма, препоръчана от Световната здравна организация). Средната им възраст била 25 години, индексът на телесна маса (IMC) 25. Над този праг се приема, че настъпва затлъстяването.

В началото и в края на експеримента учените измерили мастната тъкан и мускулната маса. След това ограничили активността на доброволците на 1500 крачки на ден, но начинът им на хранене останал непроменен. Като физическата активност от 161 минути паднала на 36 минути на ден, а мързелуването и обездвижването им се увеличило на 129 минути на ден.

И лошите резултати не закъснели. Само за 2 седмици мускулната им маса намаляла за сметка на мазнините, които се увеличили и то най-вече в областта на корема. Известно е, че този тип затлъстяване е особено опасно, защото увеличава риска от сърдечносъдови болести диабет.

Източник: topsante.com, адаптация Мона Василева / Новите родители