Физическата активност може да бъде ефективно лечение срещу симптомите на шизофрения, установиха психолози от университета в Манчестър, пише Мениджър Нюз

Учените от Великобритания са провели мета-анализ върху 10 независими клинични проучвания, които обхващат 385 пациенти с такава диагноза. Лечение, съчетано с 12 седмично аеробно физическо натоварване на бягаща пътека или велоергометър, помага за подобряване функционирането на мозъка при пациенти с шизофрения, посочват в свое изследване британските учени.

Това е първото голямо научно доказателство за ефективността на комбиниране на лекарства с упражнения при лечението на шизофрения. Доказано е, че този метод подобрява психичното състоянието и намалява когнитивния дефицит у пациентите. Оказва се, че фитнесът има благоприятен ефект върху някои когнитивната функции като способността на пациентите да разберат другите хора, съсредоточаването и работната памет. Колкото повече време пациентът прекарва във физическа активност, толкова по-положителен е ефектът върху мозъка.