Разхвърляното или подреденото бюро е по-добро за работната активност? Десетки бизнес проучвания тълкуват този въпрос.

Изследване на университета на Минесота, цитирано от Business Insdier, заключава, че е най-полезно да имаме истински хаос върху бюрото си, когато стартираме проект, и пълен ред върху него и в шкафовете му, към края му. Разхвърляната среда благоприятства творческото мислене и нетрадиционните нови идеи. Когато всичко наоколо е подредено, сме по-склонни да се фокусираме върху реда и очакванията.

В рамките на експеримент, университетът е помолил участници с подредени и разхвърляни бюра да попълнят въпросник, докато са на работа. Резултатите са показали, че хората с по-спретнати бюра даряват повече за благотворителност, предпочитат по-здравословни закуски и правят по-добри избори.

"Да бъдат в чиста и подредена стая окуражава хората да правят това, което се очаква от тях", твърди водещият изследовател в проучването Кейтлин Воус. "Безредието в околната среда стимулира креативността, която е от голямо значение за културата, бизнеса и изкуството", посочва изследването.

"Съществува голяма и нарастваща индустрия, свързана с внедряването на ред в работата. Поддръжниците й твърдят, че хората стават свидетели на видими подобрения в живота им, когато са по-чисти и спретнати. Те дават за пример милиарди долари годишни приходи като доказателство за успеха. За разлика от тях, много творци, носители на Нобелови награди и други суперпрестижни отличия, предпочитат и дори поддържат хаоса на работното място като средство, което ще им помогне в работата", коментират още наблюдателите.

Източник: Мениджър Нюз