Учени от Royal Holloway University в Лондон определиха оптималните часове, подходящи за учене на математика.

Специалистите твърдят, че до обед е най-добре да се решават математически задачи. От друга страна, заниманията с история е добре да бъдат през втората половина от деня.

Как учените откриват тази зависимост

До тези изводи учените стигнали, когато анализирали статистика на успеваемостта на гимназистите в зависимост от това, по кое време изучават един или друг предмет.

Оценките на учениците по математика от тестове били по-високи тогава, когато предметът бил през първата част на деня, а по история - през втората.

Какви са ползите от проучването

То показва, че чрез пренареждане на графици, училищата могат да подобрят резултатите на учениците. Подредбата на часовете по този начин не изисква инвестиция от допълнителни ресурси и може да бъде икономически ефективна намеса, която да подобри академичните постижения.

Изследването е било представено на годишната конференция на Кралското общество по икономика, проведено в Университета в Бристол.

Специалистите се надяват, че то ще се окаже полезно за съставянето на ученическите и студентските графици на занятията занапред.

Новите родители