1. Необичайни зрителни фиксации

Необичайно силно и непрекъснато концентриране на вниманието върху изследването на предмети.

2. Твърде много повторителни движения

Прекарване на нетипично дълги периоди от време в повтарянето на едно действие, например гледане на ръцете или търкаляне на предмет.

3. Липса на характерното за възрастта речево развитие

Закъсняло развитие на способността за произнасяне на гласни – например „ма-ма, та-та, да-да“.

4. Понижен интерес към общуване

По-голям интерес към предмети, отколкото към хора – затруднение при поддържане на взаимодействие лице в лице.

Изследването е малко като мащаб и въпреки обнадеждаващите резултати, е нужно да се проследи как се отразява терапията при повече деца и в различни условия.

Роджърс бърза да уточни, че тя не се опитва да „излекува“ аутизма и не го разглежда като заболяване, а като част от огромния спектър от различия, които допринасят за развитието на нашия вид. Нейната цел е да намали симптомите, които възпрепятстват хората с аутизъм да се справят с всекидневието си, да учат, да се развиват и да живеят пълноценно и да се чувстват добре.

Източник: PsyBlog