Има ли връзка между името на човека и неговата съдба? Парапсихолозите, разбира се, уверяват, че всички имена носят определена енергия. Но, неочаквано, съвсем наскоро тази теория бе подплатена с научни доказателства.

Име и външност

Група психолози от Еврейския университет в Йерусалим установи връзка между името и външността на човека. И така, оказва се, че по външността може да се отгатне името на човека – става дума най-вече за сънародници. Тук роля играят определени културни стереотипи. Феноменът, установен от израелските учени, бил наречен „Ефектът на Дориан Грей”, а резултатите от изследването били публикувани в Journal of Personality and Social Psychology.

Изследователите провели редица експерименти. В първият от тях участвали 70 жители на Израел, на които им било предложено да разгледат 25 цветни снимки на непознати хора и да решат кое от четири, предварително посочени им имена най-много подхожда на човека от всяка снимка. В 30% от случаите доброволците съвсем точно познали името на неизвестното за тях лице от снимката – процент, доста по-висок, отколкото би трябвало да бъде според теорията на вероятностите, подчертават изследователите. Аналогичен опит бил проведен и със 115 французи. При тях, процентът на точно посочените имена бил още по-висок – 40%.

Прочетете целия текст в Мениджър Нюз.