1. Всеки път, когато имате нова мисъл или си спомняте нещо, клетките на мозъка ви изграждат нови връзки помежду си.

2. Мозъкът няма рецептори за болка. Това позволява на хирурзите да правят операции на мозъка, докато пациентът е в съзнание.

3.  Когато спите, мозъкът ви отделя хормон, който ви парализира. Това не позволява на тялото да извършва действията от вашия сън.

4. Вашият мозък е 75% вода. Затова, когато сте дехидратирани, усещате замайване и объркване много преди тялото ви да изпита физическите симптоми от жаждата.

5. Замисляли ли сте се защо прозяването е заразно? Една от причините е защото имате огледални неврони във вашия мозък. Те карат тялото ви да имитира автоматично действия, които наблюдавате.

6. Информацията през нервната система тече с различна скорост в зависимост от типа неврони. Има неврони, които предават информацията с 0.5 м/сек.,  а има и такива с 120 м/сек.

7. В будно състояние мозъкът ви произвежда между 10 и 23 вата енергия, това е достатъчно да захрани електрическа крушка.

8. За да се засмеете на дадена шега, са необходими 5 центъра от вашия мозък.

9. Големината на мозъка не е от значение. Мозъкът на Алберт Айнщайн е бил с тегло по-малко от средното за човека.

10. Мозъкът е най-големият консуматор на енергия във вашето тяло. Теглото му е около 2% от теглото на тялото, но консумира 20% от произведената от него енергия.