Царството на животните е толкова интересно, че дори и да го изучаваш цял живот, то пак може да те изненада!

В момента на човечеството са известни около 10 500 вида птици. И някои от тях приличат на същински извънземни!

Например...

Петелът рок певец

Петелът рок певец от Андите (Rupicola peruvianus) се смята за националната птица на Перу. Силното оперение над клюна му има за цел да впечатли женските в периодите на чифтосване.

Снимка: dune00z / Shutterstock

Шлемоносна птица носорог

Шлемоносната птица носорог (Rhinoplax vigil) е вид птица от семейство Птици носорози (Bucerotidae), единствен представител на род Rhinoplax. Видът е почти застрашен от изчезване.

Снимка: aiman_zhafransyah / Shutterstock

Исполински козодой

Исполинските козодои, наричани също поту, са род средноголеми птици, единственият в семейство Nyctibiidae. Разпространени са в горите на Неотропическата област, от южните части на Мексико до северна Аржентина. Достигат дължина от 21 до 58 сантиметра и се хранят главно с насекоми, като са активни през нощта.

Снимка: Fabio Maffei / Shutterstock

Мандаринка

Названието на вида идва от административна длъжност в средновековен Китай, чиито изпълнители се обличали пищно и многоцветно. Мандаринката е сред най-дребните представители на разред Гъскоподобни. Тежи между 400 и 700 грама. Интересна особеност е, че мандаринките не крякат, а свистят и шиптят.

Снимка: Christian Musat / Shutterstock

Южноамерикански кондор

Южноамерикансият кондор, или още андският кондор е голяма птица, срещаща се по протежението на Андите, от Венецуела на север чак до о. Огнена земя на юг. В зависимост от обитанието често кондорът е наричан колумбийски, боливийски, перуански, чилийски и т.н.

Снимка: reisegraf.ch / Shutterstock

Седлат фазан

Седлатият фазан е вид птица от подсемейство Фазани, семейство Фазанови, която е ендемична за територията на остров Тайван, където населява предимно стари широколистни гори в пояса на надморска височина от 200 до 2300 м.

Снимка: Wang LiQiang / Shutterstock

Коледна фрегата

Тази уникална птица може да видите само на Коледния остров в Индийския океан. Тя е една от петте вида фрегати и е най-рядката от тях. Птиците от този вид обичат да летят, не ходят и не плуват. Известни са като „пиратите“ на птиците, защото безмилостно нападат други птици и им крадат храната. Именно от агресивното им поведение е дошло и името на птиците, което всъщност означава боен кораб.

Снимка: Don Mammoser / Shutterstock

Златен фазан

Златният фазан е птица от семейство фазанови, отглеждана като декоративна, а в естествената си среда е и ловен обект. Разпространена е в планинските гористи региони на Китай, но изкуствени популации се развъждат в редица други страни. Живеят на семейства от 1-2 мъжки и 4-5 женски.

Снимка: Wang LiQiang / Shutterstock

Хоацин

Вид уникална южоамериканска птица, единствен представител на семейство хоацини. Забележителна е с това, че е единствената птица, която има нокти на върха на крилата си. Необичайният външен вид на хоацина, както и неговата генетична харектеристика предизвикват много спорове сред учените относно категоризацията на вида.

Снимка: Michael Meshcheryakov / Shutterstock