Невероятна анимация, публикувана от u/asianj1m в Reddit твърди, че показва ефекта, който гравитацията оказва върху падащи предмети на различни планети в Слънчевата система.

За целта авторът е използвал видео играта beamNG.drive, която сама по себе си представлява физичен симулатор.

Във видеото виждаме как огромно пале с дърва пада от небето върху автомобил. Той се потрошава в различна степен в зависимост от ефекта, който гравитацията оказва. Така например на планети с ниска гравитация колата и палето просто отскачат, но на газовите гиганти и Слънцето…? Е, вижте сами.

Ако не сте придобили достатъчно ясна представа за гравитацията на различните планети, може би малко данни ще помогнат.

Гравитацията на Земята е 9,8 метра в секунда на квадрат, което означава, че докато летите към повърхността ѝ, вие ускораявате с 9,8 метра в секунда за всяка една секунда, през която падате. Най-малкото небесно тяло в анимацията е Плутон. При него гравитацията е доста слаба – 0,62 метра в секунда на квадрат. Ето защо падането на Плутон ще е доста бавно. Ще ви бъдат необходими цели 16 секунди, за да развиете същата скорост, която бихте достигнали тук на Земята само за 1 секунда.

Как стоят нещата на Слънцето? Гравитацията на нашата звезда е 274 метра в секунда на квадрат – почти 30 пъти по-голяма от земната. Както можете да видите и на самата анимация, автомобилът буквално се притиска към земята под тежестта на собственото си тегло, а палето го довършва.

Е, вече знаете – когато се намирате на Слънцето, не стойте под падащо пале.