Млечният път, нашият галактически дом, е 890 милиарди пъти по-голям от Слънцето. До това заключение достигнаха специалисти от няколко национални института, след като направиха нови и по-точни измервания. Масата на Млечния път се равнява на около 296 квадрилиона земни маси. 93% от нея се дължи на тъмна материя.

​​​​​​Макар масата на Млечния път да е изчислявана и преди, сегашното изследване е по-точно. Обикновено галактиките се измерват, като се изчислява движението на звездите в тях, допълва БТА. Това дава идея как гравитацията се отразява на звездите и така се определя масата. В нашата галактика този метод не е точен, защото звездите са замъглени от околни газове и друг материал.

Освен това Слънчевата система непрекъснато се движи и изчисленията на относителни обекти са по-трудни.

Учените от Имперския колеж в Лондон са разработили специални модели, с помощта на които може да се предвиди движението на газ и звезди.

Орбиталната скорост на тези обекти показва гравитационните сили и в резултат на това - масата на галактиката.