Захарта блокира активността на белтъка, който е необходим за размножаването на чревната микрофлора в човешкия организъм. До това заключение достигнаха учени от Йейлския университет. Ето защо когато прекаляваме със сладки неща, качваме килограми и влошаваме цялостното си здравословно състояние.

Учените отдавна знаят, че чревната микрофлора играе ключова роля за човешкото здраве, а нейният състав се определя от хранителния режим. До момента обаче се смяташе, че извличането на въглехидратите не достига до дебелото черво, а се извършва единствено в тънките черва. Сега обаче стана ясно, че захарта влияе и на микрофлората. Нещо повече - способна е да промени нейния състав.

За да достигнат до тези резултати, изследователите хранят опитни мишки с продукти с високо съдържание на глюкоза и фруктоза, като междувременно следят внимателно броя на полезните бактерии в техния организъм.

Изследователите от Йейл проучват влиянието на хранителен режим с високо съдържание на глюкоза и фруктоза. В същото време наблюдавали количеството на полезни бактерии в организма на опитни мишки, включително Bacteroides thetaiotamicron.

В края на краищата се оказва, че захарозата, състояща се от глюкоза и фруктоза,блокира производството на белтъка Roc (Regulator of colonization), който е необходим за колонизирането на бактериите.