Възможно е все пак да има живот на Луната

30 август 2019 г., 18:01
204

Бавноходката е едно същество, което може да оцелее след облъчване с количество радиация 500 пъти по-голямо от смъртоносната за човека доза. И още - при температури 3 пъти по-ниски от обичайните за полярните области и такива, на каквито обикновено готвите във вашата фурна. Снимка: Shutterstock

На Луната може да има живот. В случая ства дума за т.нар. бавноходки. Това е може би-екстремният организъм на земното кълбо. Толкова екстремен, че би могъл да живее в Космоса, без да бъде убит от жестокото звездно ултравиолетово лъчение, нито от пълната липса на въздух (вакуум).

Напълно възможно е въпросните микроскопични създания да са оцелели, след като през април израелският космически апарат "Берешит" се разби в лунната повърхност.

Източник: Sebastian Kaulitzki / Shutterstock

"Смятаме, че шансовете бавноходки да са оцелели са изключително високи", заяви Нова Спивак, съосновател на неправителствената организация Arch Mission Foundation, която отговаря за пътуването им. Заключенията му са въз основа на анализ на траекторията на космическия апарат и на съдържанието на приспособлението, в което били складирани микроскопичните създания, допълва БТА.

"Бавноходките са идеални за складиране, защото са микроскопични многоклетъчни и са сред най-издръжливите форми на живот на нашата планета", уточни Спивак. Той поясни, че микроскопичните създания, чиито размери са по-малки от 1 милиметър, били дехидратирани и залети с епоксидна смола, като би трябвало да може да бъдат реанимирани в бъдеще.

Бавноходките били поставени в нещо като лунна библиотека - създаден с помощта на нанотехнологиите апарат, напомнящ DVD и съдържащ архивите на 30 милиона страници от историята на човечеството, които могат да се консултират под микроскоп, както и човешка ДНК. "Тя вероятно също е оцеляла след разбиването на космическия апарат", отбеляза Спивак.