Срокът за ползване на Международната космическа станция може да бъде удължен до 2030 г.

21 август 2019 г., 18:05
187

Първоначално е било планирано МКС да функционира 15 години. Руската станция „Мир” също е функционирала 3 пъти по-дълго от първоначално обявения срок. Снимка: Shutterstock

Изпълнителният директор на "Роскосмос" за пилотираните космически програми Сергей Крикальов заяви на форума "Машук", че срокът за ползване на Международната космическа станция може да бъде удължен до 2030 г.

Припомняме ви, че срокът за ползване на космическата станция е до 2020 г. Крикальов обаче заяви, че "с партньорите си се договорихме за удължаване до 2024 г.”, каза той. Нещо повече - в момента се обсъжда възможността за ползване на МКС до 2028-2030 г. За да се случи това, е необходимо да се потвърди възможността конструкцията и системите на станцията да функционират по-дълго.

„Роскосмос” разглежда възможността за бъдещи мисии до Марс, но тя засега е неприемлива, като се имат предвид съществуващите в момента срокове за полет до Червената планета, допълва БТА. „Планирайки бъдещи марсиански мисии, си даваме сметка, че дозата радиация, която може да получи космонавт при пътуването му до планетата Марс или луните й при съществуващите срокове за полет и сегашните средства за защита всъщност е неприемлива за човека”, каза той. По думите му, този въпрос може да бъде решен или чрез увеличаване на защитата, или чрез ускоряване на полета. „Нови двигатели ще позволят да се стигне по-бързо до дестинацията", поясни Крикальов.