Луната се е формирала 50 милиона години след раждането на Слънчевата система

01 август 2019 г., 09:22
151

Естественият спътник на Земята е по-стар, отколкото се смяташе досега. Снимка: J.K. York / Shutterstock

Луната се е формирала 50 милиона години след раждането на Слънчевата система. До това заключение достигнаха изследователи от университета в Кьолн, Германия, пише Phys.org.

Предишни проучвания показаха, че формирането на Луната е станало не по-късно от 150 милиона години след това на Земята. Резултатите от анализа на образци от лунни скали, събрани по време на мисията "Аполо", разкриха, че Луната се е формирала преди 4,51 милиарда години, допълва БТА. Сега учените преценили количеството изотопи на елементите хафний и волфрам.

Радиоактивният разпад на хафний-182 и волфрам-182 продължава само през първите 70 милиона години от съществуването на Слънчевата система. Това позволило да се заключи, че съдържащите въпросните изотопи разтопени скали започнали да изстиват по-рано. Следователно до довелия до появата на Луната сблъсък на Земята с голям космически обект се е стигнало през първите няколко десетки милиона години след образуването на Слънчевата система.