Специалисти от Европейската космическа агенция установиха, че когато до земното магнитно поле достигне буря, със заредени частици от Слънцето, Земята издава мистериозна „песен“. И дори успяха да я запишат.

Тази „мелодия“ на практика представлява звуков вариант на невероятното полярно сияние, образуващо се вследствие на взаимодействието на заредени частици от слънчевия вятър с магнитосферата.

Астрономите, анализирали магнитните вълни, образувани, когато слънчевият вятър достигне Земята, са обработили „песента“ по такъв начин, че да можем да я чуваме.

Обикновено потокът на частици от слънчевия вятър предизвиква излъчване на прости магнитни вълни, които преобразувани в аудиовълни, звучат като една единствена ниска музикална нота. При достигането на слънчева буря до Земята обаче тонът се повишава и музиката става много по-сложна, пише БТА. "Сякаш бурята променя звученето на предната вълна" - каза Люсил Турк от университета в Хелзинки.

Учените са използвали компютърни симулации, за да получат сложните вълни, появяващи се при слънчева буря. Процесът е бърз - генерираната най-отпред вълна достига до земната повърхност за около 10 минути.