Има множество предизвикателства в живота ни, които искат пълно спокойствие и увереност – интервюта за работа, речи, важни срещи и тъй нататък. За щастие има и методи, които помагат бързо да преодолеем страховете и да се вземем в ръце.

Ето няколко научно доказани метода:

1. Застанете в поза на победител и стойте така две минути

В известната си лекция за TED, събрала повече от 30 милиона гледания, социалният психолог от Харвард Ейми Къди говори за езика на тялото и увереността. Съветът ѝ е да заемаме „силна поза“ преди всяка трудна задача. Правете го сутрин преди да се събудите, в асансьора, пред огледалото – мястото няма значение.

„Позата на супергерой“ изглежда така: изправете гръб, издърпайте назад раменете, леко повдигнете брадичка и поставете храката в една линия с ханша. Усетете как се изпълвате със сила и задръжте тази позиция в продължение на две минути. Опитайте да дишате дълбоко и ритмично. Можете също да заемете и поза „морска звезда“ - като издигнете ръце във въздуха във V-образна форма. Представете си, че сте олимпийски шампион на пиедестал.

Експериментите показват, че хората, които използват този метод, постигат по-добри резултати. Езикът на тялото се отразява не само върху начина, по който ни виждат другите, но и на начина, по който ние самите гледаме на себе си.