В продължение на години експертите търсят най-подходящия „език“, с който да означат калорийното съдържание на храните в менютата. Учени от университета Карнеги Мелън установиха, че посочването на броя калории в ястията заедно с дневните калорийни лимити не променя навиците на хранене. Други изследвания обаче показват положителни резултати, когато числата се комбинират със символи.

Учени от Университета на Пенсилвания установиха, че познатите цветове от пътното движение помагат за консумацията на по-малко калорични храни.

В изследването, публикувано в Journal of Public Policy & Marketing, 249 участници са направили 803 поръчки от техния служебен бюфет чрез портал за онлайн поръчки. Менютата били разделени на такива с калорийна информация, такива без, и менюта със светофарна индикация и менюта със светофар и калорийна информация заедно. При менютата със сфетофарна индикация червеният цвят означава висококалорично ястие, жълтият умерено, а зеленият – нискокалорично.

Светофарните менюта се оказали достатъчно ефективни, дори и без да са придружени от допълнителна информация за калориийното съдържание. Също като и менютата, посочващи калорийното съдържание те накарали участниците да приемат с 10 процента по-малко калории от тези, които нямали никаква информация за калорийното съдържание на храните.

Администрацията по храните и лекарствата (FDA) в САЩ възнамерява да наложи изискване за отбелязване на калориите на всички компании за доставка на храна, в менютата на ресторантите, и дори в кината от май 2017 г. Но е възможно тези числа да бъдат заменени с не по-малко ефективната цветна система. Изследователите от Carnegie Mellon, които са провели подобно проучване през 2015 г., са стигнали до извода, че цветовете може да са по-удобни за потребителите, които по-трудно се оправят с цифрите.

Източник: Mental Floss