Ефект на Кулешов

Ефектът, при който зрителят вижда едно до друго две несвързани изображения и несъзнателно прави логическа връзка между тях, се нарича ефект на Кулешов. Този ефект се използва успешно не само от кинематографите, но и от маркетинговите специалисти, които искат да внушат определени асоциации с продукта.

Отрицателен образ на тялото

Отрицателният образ на тялото е състояние, при което човек мисли, че е грозен и затова личният му живот е неуспешен. Често животът му в други сфери също е неуспешен. Обикновено тези хора в действителност са привлекателни и проблемът е повече в ниското самочувствие, отколкото в реални недостатъци.  

Ефектът на оцелелите

Най-често разглеждаме дадена ситуация само от гледната точка на онези, които са успели („оцелели“) и затова познаваме само едната страна. Например, завиждаме на един бизнесмен, който има богати продажби на бенгалски светлини, въпреки че ние просто не знаем колко бизнесмени не успяват с тях. Погледнете неща от различни ъгли.

Ефектът на трудно достъпното

Грубо казано, това е явлението, според което труднодостъпното е винаги по-привлекателно. На нивото на човешките взаимоотношения, например, „непроницаемите“, високопоставени, загадъчни личности винаги изглеждат по-интересни за опознаване.

Страх от красотата

Забелязали ли сте, че „обикновените“ хора са по-малко склонни да седнат до особено привлекателни хора в градския транспорт? Те го правят само ако няма останали свободни  места. Много хора се чувстват напрегнати в близост до красавците: изпитват смущение, движенията стават по-принудени, опасяват се, че ще бъдат уловени да хвърлят погледи. Подобен стрес не възниква, когато седим до по-обикновен на външен вид човек.