До неотдавна се смяташе, че единствено хората са способни на емпатия. Но изследвания, проведени от учени от университета във Вагенинген, Холандия, са установили, че прасетата също могат да съчувстват едно на друго.

Прасетата били обучени да предвиждат кога ще получат награда или наказание. Наградата била лакомство, а наказанието – изолирането в тясно помещение.

Учените откриват, че необучени прасета споделят стреса или радостта на събратята си. Проведените експерименти били категорични, че животните са способни на емпатия. Това доказва, че практиката те да бъдат отделяни в свинефермите е особено жестока.

В експериментите взели участие 16 прасета, разделени на групи, всяка от които включвала по едно обучено да предвижда наградите и наказанията животно.

Прасетата не са единствените животни, които изпитват емпатия. Способни да съпреживяват чуждите емоции са също така орангутаните, слоновете и дори враните. Плъховете съпреживяват възбудата, страха и агресията на други плъхове. Съчувствие при болка било открито и при мишките, но само когато става дума за близки роднини, било открито при мишките.