Всеки ден милиони хора се събуждат сутрин и бързат да се погледнат в огледалото. Но за животните тази практика е рядкост.

Френският фотограф Ксавие Бриер прави завладяващ експеримент по темата, пише aplus.com. Той поставя голямо огледало на няколко места из горите на Габон, Африка, а след това слага и камера, за да документира как животните реагират на непознатия обект. Горили, шимпанзета, леопарди, слонове и птици реагират различно на огледалото, едновременно очаровани и объркани от своя образ.

Експериментът с огледалото не е нов. Първоначално е прилаган от Гордън Галъп младши през 1970 г., за да се измери информираността на животното за себе си. Опитът е следният: боядисва част от кожата или козината на животното, след което то бива наблюдавано дали ще се стресне от този нов свой образ или ще се огледа внимателно, за да проумее какво се случва.

Огледалата също помагат за облекчаване на стреса и тревожността при коне, птици, маймуни, зайци или животни в зоологическите градини. Причините за успокояващото действие не са изцяло известни, но съществуват множество теории по въпроса.

В това видео може да видите как горилите демонстрират своя характер, шимпанзетата се оглеждат обстойно и една птица, на която не ѝ е много ясно какво е огледало.

Вижте видеото тук.