Морските бозайници от вида афала (Tursiops truncatus) използват дипломация в общуването си, смятат двама испански и парагвайски учени, съобщава ScienceDaily.

Научният тандем наскоро представи най-обширното и подробно европейско изследване на езика на делфините - звуците, използвани за комуникация от тях.

Проучването хвърля съвсем нова светлина върху сложния свят на отношенията между афалите, които живеят и в Черно море. Доскоро учените смятали подсвирванията за основен вид съобщения помежду им, и изобщо не си давали сметка за пулсиращите изблици от звуци.

Според Бруно Диас, старшият изследовател от екипа, пулсиращите звуци се ползват за приобщаване към колектива и за указване на положението на съответния индивид в социалната йерархия на стадото. Така се избягват физически сблъсъци за изясняване на статуса - което пести енергия.

Мелодичните звуци в репертоара на афала служели за поддържане на връзката, особено между майки и деца, както и за съгласуване на ловни стратегии. А пулсиращите "възклицания" помагали да не се стига до бой при надпревара за един и същи къс храна. Интересно било, че тези сигнали не били за цялата публика, а били адресирани до конкретни делфини, които безпогрешно загрявали, че говорят на тях.