Култовите сцени във филма "Джурасик парк" трябва да бъдат заснети наново, защото скоростта, с която тиранозавърът бягаше в тях, е била много по-висока от онази, с която той е тичал в реалния живот.

Палеонтолозите дебатират от десетилетия за скоростта, развивана от царя на динозаврите преди милиони години. Но последните изследвания показаха ясно, че всеки по-сериозен бяг би нанесъл сериозни поражения по краката от колената надолу. “Тиранозавър рекс не е бил механично способен на бързо бягане”, казват учените от университета в Манчестър в своя научен труд, публикуван в Peer J.

Те са достигнали до този извод след серия от детайлни компютърни симулации, които са използвали техниката на т.н. динамика на много тела. Тя проучва поведението на различни твърди обекти, които са свързани помежду си, и анализира всевъзможните огъвания и завъртания в различните части от скелета на симулираното животно.

За целта на своите тестове учените са решили да проверят колко би тичал един тиранозавър, тежащ консервативните 7206,7 кг. Оказало се, че скорости над 27,7 км биха оказали изключително негативен ефект върху костите на животното.

За справка – средностатистическият човек ходи с около 4,8 км/ч, тича с 8-9 км/ч, а Юсеин Болт може да избяга 100 метра с 38 км/ч.

Най-разумната скорост за един тиранозавър би била около 13,8 км/ч. Горе-долу колкото човек, тичащ да хване автобус.