За повечето от нас, мостовете са просто една необходимост за транспорт, но тези 10 структури са много повече от "функционални" - те са истински произведения на архитектурното изкуство.

Gallery
Мостът "Банпо"

Първоначално "Банпо" е построен през 80-те години на минаия век, но през 2008 г. претърпява сериозна реконструкция, която му придава днешния атрактивен вид. На него има монтирани 10 000 LED светлини, които постоянно променят цветовете си, създавайки красиви дъги. Освен това има и музикално озвучени, което спомага за атмосферата. По него има и фонтани, които използват вода от реката, така че инсталацията е съобразена и с околната среда.

Guliver / iStock

Gallery

​Guliver / iStock

Gallery
Мостът "Шенян"

Донякъде мост, донякъде китайски павилион, тази впечатляваща конструкция е част от т.нар. "мостове на дъжда и ветровете", които се строят, за да предпазват пътниците от обилните валежи. Този мост датира от 1916 г. и е построен с камъни и дървета, но без да се използват гвоздеи. Освен удобен път, мостът предлага и панорамна гледка към близките селца и чаените дървета, покриващи хълмовете.

​Guliver / iStock

Gallery

​Guliver / iStock

Gallery
Понте Векио

Понте Векио (или „Старият мост“) е покрит мост над река Арно във Флоренция, Италия. Известен е с предимно бижутерските магазини, построени на него. Мостът се намира между галерия Уфици и Двореца Пити. Мост на това място навярно има още в края на Римската империя (4 век). През 972 г. Понте Векио е дървен мост. През 1333 е разрушен от придошлите води на Арно. През 1345 г. придобива днешния си вид на покрит мост с магазинчета. Мостът остава невредим дори при отстъплението на немците през Втората световна война.

​Guliver / iStock

Gallery

​Guliver / iStock

Gallery
Пон дю Гар

В близост до френския град Ним се намира едно от най-известните технологични творения на Римската империя. Това уникално хидростроително съоръжение е Римският акведукт Пон дю Гар, който е най-високият римски акведукт, снабдявал Ним с прясна вода. Пон дю Гар е тристепенен акведукт, свързващ бреговете на река Гар чрез три реда каменни арки, които достигат почти 50 метра. От най-високият мост, построен от римляните, е оцеляла само една част, достатъчна да впечатлява и днес всички инженери. Целият акведукт е с дължина от 48 км. и до късно е бил действащ. Построен е около 18 г. пр. н. е. от Марк Веспасиан Агрипа, който е съчетал математическата точност с изключителна красота. Оцелелият мост днес е най-популярният паметник на зидан римски акведукт.

​Guliver / iStock

Gallery

​​Guliver / iStock

Gallery
Виадукт „Мийо“

Виадуктът Мийо  е пътен вантов мост, пресичащ долината на река Тарн в близост до град Мийо, Южна Франция. Това е пътният мост с най-висок стълб в света (343 метра), малко повече от Айфеловата кула и почти колкото Емпайър Стейт Билдинг. Официално е открит на 14 декември 2004, а два дни по-късно е отворен за движение.

​​Guliver / iStock

Gallery

​​Guliver / iStock

Gallery
Тауър Бридж

​​Guliver / iStock

Gallery

​​Guliver / iStock

Gallery
Мостът "Хендерсън"

Тази чудата конструкция, която наричат "Мостът на вълните", свързва два парка в Сингапур. Мостът се издига на височина 36 метра и е най-високият пешеходен мост в страната. Построен е през 2008 г. и днес е предпочитано място за излети и срещи. През нощта се осветява от LED светлини.

​​Guliver / iStock

Gallery

​​Guliver / iStock

Gallery
Голдън гейт

Голдън Гейт Бридж е висящ мост над пролива Голдън Гейт, който отделя Санфранциския залив от Тихия океан. Завършен е през 1937 и остава мостът с най-голям отвор в света (1280 метра) до построяването на Веразено Нероуз в Ню Йорк през 1964. Преди да бъде изграден, много експерти смятали, че силните ветрове и гъсти мъгли биха предотвратили изграждането и експлоатацията на мост.

​​Guliver / iStock

Gallery

​​Guliver / iStock

Gallery
Си-о-Се пол-Исфахан-Иран

Построен над река Заяндех в периода 1599 г.-1602 г., този мост първоначално е наречен на името на генерала, който командва строителството. С течение на времето обаче се ражда разговорното име "Мостът на 33-те арки". Самият мост е тесен с малко пространство за преминаване на каруци и пешеходна алея до него. Днес мостът се посещава най-вече през нощта, когато е красиво осветен.

​​Guliver / iStock

Gallery

​​Guliver / iStock

Gallery
Водният мост в Магдебург

Със своите 918 метра е и най-дългият воден мост на Земята. След приключването на най-жестоката война, която познава човечеството, Германия е разделена на Източна и Западна част. Районът на Магдебург попада в пределите на Германската демократична република (ГДР), за която акведуктът не е първостепенно значение. След обединението на ГДР с ФРГ, проектът "Магдебург" е възкресен през 1997 г. Нужни са 6 години, за да бъде окончателно завърнеш. Най-големият воден мост в света, който струва 501 милиона евро, е открит официално през октомври 2003 г.

​​Guliver / iStock

Gallery

​​Guliver / iStock