Кръгла е и един ден продължава 24 часа. Или пък не съвсем?

Предлагаме ви 10 шантави факта за планетата земя, подбрани от YouTube канала Alltime10s.

10. Освен Антарктика, само едно друго парче земя на планетата не принадлежи на някоя държава. Бир Тауил се намира между Египет и Судан, но нито една от страните не желае тази територия.

9. На земята съществуват около 8,7 млн. различни видове. Всеки ден до 200 от тях се превръщат в изчезнал вид – подобно темпо не е било наблюдавано от изчезването на динозаврите.

8. За да напуснете Земята и да навлезете в Космоса, се приема, че трябва да достигнете линията Карман, намираща се на 100 км височина. За да станете американски астронавт, трябва да достигнете единствено 80 км.

7. Денят на Земята се увеличава с 2 милисекунди на век. След 200 млн. години едно денонощие ще трае 25 часа, а годината ще има 355 дни.

6. В Западна Африка съществуват експлодиращи езера, които убиват хората в района, като ги задушават. Те отделят огромни газови облаци. През 1986 г. един подобен облак убива 1700 души.

5. Земното магнитно поле е най-слабо в Южноатлантическата аномалия. Тук космическата радиация може да увреди сателитите, да блокира компютрите на космическите станции и да засегне зрението на астронавтите.

4. В световните океани има 20 млн. тона злато. То е толкова разредено, че само 1 литър морска вода съдържа 13-милиардна от грама.

3. Преди 2 млрд. години на земята е имало ядрени реактори. Те са се образували по естествен път в ураниевите залежи в Габон и са произвеждали енергия, достатъчна за захранването на около 30 тостера.

2. Ще са ви необходими 40 минути, за да стигнете от единия полюс на земята до другия, ако скочите през тунел, прокопан между тях. Ако приемем, разбира се, че няма да има каквото и да е въздушно съпротивление. Впрочем, хората са успели да прокопаят едва 0,2 процента от пътя към центъра на земята.

1. Съществува теория, според която Земята е била почти унищожена от сблъсък с мистериозна планета на име Тея. Нейните поддръжници твърдят, че образувалите се в последствие отломки са оформили пръстен около нашата планета. И така се е родила нашата Луна.