Като са получили вдъхновение от растителното царство учените са изобретили нов електрод, които може да увеличи хиляди пъти складирането на енергия от слънцето.

Технологията е гъвкава и може да се прикачи директно към слънчевите клетки, което може да означава, че сме близо до деня, в който смартфоните и лаптопите ще могат да се зареждат директно от Слънцето и никога да не останат без електричество.

Учените възлагат големи надежди на т.н. суперкондензатори, които са вид технология, която е способна да се зарежда изключително бързо и да освобождава енергия на огромни порции. Но до момента суперкондензаторите не можеха да съхраняват достатъчно енергия, която да ги направи толкова ефективни колкото слънчевите батерии.

Екип от Мелбърн е почерпил вдъхновение от рсстението Polystichum munitum, чиито листа са плътно покрити с вени, които са изключително ефикасни за складиране на енергия и за транспортиране на вода по растението.

“Нашият електрод е базиран на тази фрактална форма, която се повтаря непрекъснато, и използвахме лазери за да обработим графен, модерният нов материал, който може да провежда електричество при впечатляващи режими,” обясняват учените.