Изследователи от Оксфордския университет във Великобриания са на мнение, че продължителният отказ от консумирането на месо може да е опасно за здравето на човека, пише Мениджър Нюз.

Учените са провели продължителни проучвания, които показат, че яденето само на храни на растителна основа може да доведе до намаляване на мозъчната маса, което е опасно за човешкото здраве.

Факт е, че месото съдържа 8 незаменими аминокиселини и протеини, които не могат да бъдат заменени изцяло от растителни. Учените отбелязват, че за нормалното си функциониране, тялото се нуждае от месо, риба, мляко. В противен случай организмът ще страда от дефицит на тези аминокиселини и протеини и от недостиг на витамин В12.

Изследователи от Калифорнийския университет в САЩ също твърдят, че са в състояние да докажат ползите от консумирането на месо, опровергавайки митовете, че то е вредно. Причината за това се крие в конкретен протеин, който се намира в месото и от който се нуждае човешкото тяло за нормалното си развитие и функциониране. Липсата на този протеин води до редица заболявания, включително, нарушения в метаболизма и в отделянето на хормони, които са отговорни за мозъчната дейност.

Американските учени отбелязват, че месните продукти могат дори да увеличат продължителността на живота.