Обогатяването на начините на научаване може да доведе до изключително бърз успех, откриха учени при ново изследване по проблема.  В продължение на години техниката на “вмъкването” при учене е била тайна, запазена основно от професионалните учени.

“Вмъкването” представлява практикуването или заучаването на различни умения в бърза последователност. Така например, когато “вмъкват”, играчите на тенис могат да практикуват форхенди, бекхенди и сервиси заедно.

При музикантите “вмъкването” може да означава упражняването на акорди, арпежи и октави в една и съща сесия на научаване. Разбира се, това е общ термин за много и разнообразни техники, които се отнасят за начините, по които хората учат в различни области на живота, науката и изкуството.

Традиционната практика е точно обратната: тенис играчите посвещават една трениворка на форхенда, друга на бекхенда и трета на сервиса. А музикантите упражняват в един урок само акорди, в друг – арпежи и така нататък.

Ползите от техниката на “вмъкването” са били демонстрирани при изучаване на моторните умения. Така например при играчите на бейзбол в колежите заучаването на даден удар, при който топката лети с определена крива, е било значително ускорено и подобрено при използването на техниката на вмъкването. Подобно подобрение е имало и при изследване върху особеностите при баскетболната стрелба.

Новото изследване демонстрира и невероятния потенциал на техниката при ученето на математика при децата. Деца, които са учили математика с включена техника на вмъкване, при която са били използвани различни методики, са демонстрирали с 25% по-добри резултати от останалите деца в контролна група.

Източник: Psy Blog