Изследване, проведено върху мишки, показва, че симптомите на шизофренията вероятно са в резултат от действието на дефектно функциониращи клетки-помагачи в мозъка. Тяхната основна функция е да поддържат и изолират нервните клетки.

Откритието се противопоставя на конвенционалното разбиране, което досега се фокусираше единствено върху самите нервни клетки. Това потенциално може да отвори нови пътища за ранно засичане на болестта и, евентуално, за нейното лечение.

Шизофренията е болестта, която е печално известна с трудността да бъде проследена до нейния първичен източник. Състоянието предизвиква множество когнитивни и емоционални затруднения, включително параноя, разпръснато мислене, халюцинации и илюзии. По света 21 милиона души страдат от болестта, при която има и генетичен фактор.

“Нашите резултати показаха, че неправилно функциониращите глиални клетки може би причиняват проблеми във формирането на невронните мрежи на мозъка, което от своя страна може да доведе до сериозна тревожност, антисоциално поведение и проблеми със съня”, обяснява Стивън Голдман от Университета в Копенхаген.