Пробиотиците са доста популярни напоследък, но ново проучване поставя пов въпрос нуждата от тези обикновено скъпи и пълни с бактерии храни, пише Science Alert.

Група учени от Дания са разгледали данни от функционирането на седем пробиотични продукта и не са открили никакви доказателства, че те променят концентрацията и структурата на фекалните бактерии при възрастни хора с нормално здраве. Както при всички такива проучвания, необходими са по-серизни опити с по-голям обем данни, но дори и тези начални резултати изглеждат красноречиво.

На теория, тези живи микроорганзми имат за задача да повишат устойчивостта на стомашната флора и бактериите и да помогнат на храносмилането. Организмът ни произвежда част от тези пробиотици, но различни храни и напитки могат да увеличат количеството им.

Според учените от Университета на Копенхаген обаче, от изследваните над 1000 случая на консумация на седемте различни вида пробиотици, няма разлика между стомашните бактерии при тези, които ги взимат и тези, които не ги.

"Не съществуват убедителни доказателства за продължителен ефект на пробиотиците върху човешкия организъм при здрави възрастни хора, дори когато пробиотични продукти се консумират в големи количества", заключават учените.