Учени от Университета на Кеймбридж принтираха два вида ретинални клетки от възрастни плъхове и се надяват, че един ден ще могат да използват това откритие в борбата с човешката слепота, пише CNET.

Екипът е успял да принтира два типа клетки от централната нервна система от ретините на възрастни плъхове - ганглиеви клетки, които предават информация от окото до мозъка, и глиални клетки, които осигуряват защита и поддръжка за невроните. Така създадените клетки успяват да се развиват нормално и остават в добро здравословно състояние.

"Нашето проучване показва, че клетките, извлечени от централната нервна система могат да се принтират с помощта на пиезоелектрически мастиленоструен принтер", казва Кийт Мартин, съавтор на проучването.

"Въпреки, че тези резултати са предварителни и все още предстои много работа, целта е така разработената технология да се използва за възстановителна работа по ретината на окото".

Пиезоелектрическият мастиленоструен принтер изважда готовите клетки през дюза с диаметър по един милиметър, когато бъде пуснат електрически импулс.