Ново изследване на американски учени, финансирано от правителството на САЩ установи, че мобилните телефони причиняват рак при мишките.

В хода на изследването учените са намери доказателства, че съвременните средства за комуникация могат да повлияят крайно негативно на здравето на животни като плъховете и мишките, предават от technews.bg.

Открито е повишено възникване на тумори при продължително въздействие с определени радиочестоти върху организма им.

Експериментът е проведен в рамките на Националната токсилогична програма на САЩ - NTP, като за целите на изследването са използвани лабораторни плъхове.

Животните са били подложени на въздействието на същите честоти, които се използват от мобилните телефони за предаване на данни и гласови разговори, като при някои от тях са открити тумори от два типа – глиоми в мозъка и шваноми в областта на сърцето, което предполага тумор на нервната тъкан.

Установено е също така, че подобни заболявания зачестяват при самците - единствено мъжките плъхове са развили рак.