Упоритите и неудържими ритуали, причинявани от обсесивно-компулсивното разстройство (ОКР), усложняват живота на 2% от населението на Земята. Дори и досега учените нямат достатъчно ясна представа откъде идват тази неуморни нужди. Учени оповестиха, че са идентифицирали 4 гена, които са свързани с ОКР при хората. За своите изследвания те са наблюдавали биологически маркери не само при хората, но и при кучета и мишки.

“Ние търсихме информация и от генетичните структури при други видове, която да ни помогне при изследванията върху ОКР при хората”, коментира Хиун Джи Но от MIT и Харвард. “Всеки вид, който изследвахме, даде полезна информация за възможните фактори в мозъка, които допринасят за развиването на ОКР”.

Екипът е изследвал 592 души с ОКР и са сравнили техните резултати с резултатите на 560 души без състоянието. Това им е позволило да изолират 4 специфични гена, които, след определени мутации, се оказва, че са значително свързани с ОКР при човека. Учените смятат, че това може да помогне за разбирането на механизмите зад ОКР и за разработването на ефективно лечение.