Австралийски специалисти са открили генетичен "превключвател", който показва дали ракът на гърдата е агресивен и има вероятност да се разпространи, съобщава News.com.au.

Откритието на учените от Института за медицински изследвания в Куинсланд може да помогне за поставянето на по-точна диагноза на пациентки с рак на гърдата, както и за откриването на агресивни тумори и нови методи за лечение.

Изследователите са открили специфична РНК (Рибонуклеинова киселина) молекула, която липсва при агресивния рак.

По същество този фрагмент или микроРНК обикновено функционира като "спешна спирачка" в генетичната програма, която се грижи клетките да продължат да се възпроизвеждат нормално.

При инвазивните агресивни тумори обаче тази "спешна спирачка" липсва. Внезапното й отсъствие в раковите тестове може да е ясен показател, че има вероятност туморът да се разпространи.

Открит навреме, ракът на гърдата е лечим. Броят на заболелите жени в България е над 46 000, а всяка година регистърът се допълва с 3800 нови случая.