Учените направиха значителна крачка напред по пътя към отглеждането на органи за трансплантация в изкуствени условия. Те успяха да идентифицират специален протеин, наречен Meox1, които се намира в стволовите клетки и е ключов за мускулния растеж.

Разгадаването на тайната на отглеждането на органи, които да заменят болни или неправилно функциониращи естествени органи, ще доведе до революция в здравеопазването.  От една страна, ще спаси живота на милиони хора по целия свят, които не могат да получат орган за трансплантация, или които умират, докато чакат за донор. От друга, това ще сложи край на безкрайните списъци за чакащи за трансплантация.

Изследването е установило, че стволовите клетки не се делят и не растат на случаен принцип, а избутват напред малък брой специални клонирани стволови клетки, които помагат на мускулите да растат. Така е станало ясно, че само няколко от многото видове стволови клетки са необходими, за да се отгледа необходимата тъкан на даден орган. Същевременно откритият протеин помага да се идентифицират тези специални клетки.