Регистрирането на гравитационните вълни от експеримента LIGO беше избрано от сп. "Сайънс" за научния пробив на 2016 г., пише Мениджър Нюз.

На второ място е откриването на подобната на Земята екзопланета в системата на най-близката до Слънцето звезда - Проксима Кентавър.

Сред подгласниците е също изкуственият интелект AlphaGo, разработен от компанията "Дийп майнд" на "Гугъл", който победи Седол Ли, професионалния шампион по играта Го.

На четвърто място е откритието, че ако на мишки на средна възраст бъдат отстранени остарелите клетки, които не могат повече да се делят, животът им се удължава.

Сред десетте научни открития на 2016 г. е и прозрението, че не само хората могат да надникват в чуждия ум. Човекоподобните маймуни също са способни да определят желанията и намеренията на другите.

Място в списъка намери и компютърна програма, която дава възможност да бъдат прогнозирани свойствата на протеините, както и получаването на живи мишки от отгледани в лабораторни условия яйцеклетки.

Класацията се допълва от още три труда - за разселването на древните хора от Африка по целия свят с една единствена миграция, за създаването на портативно устройство за разшифроване на ДНК, както и получаването на лещи без дефекти от метаматериали.