Както добре е известно през тялото минава сложна мрежа от канали и съединения, наречена лимфна система, която събира и изхвърля непотребните вещества и течности и действа като своеобразна биологична канализация.Досега се смяташе, че мозъкът е изключен от нея. Но учените са направили откритие, което показва, че това не е така.

След като са открили лимфни съдове в мозъците на мишки преди две години сега учени установиха, че лимфни канали съществуват и в мозъците на хората, като това откритие отключи разгорещени спорове за това какви болести може би се причиняват по този новооткрит път.

За първи път италианския анатом Паоло Маскани твърди, че е видял лимфни канали в мозъка, през далечната 1816 година, но никой досега не беше успял да потвърди неговото откритие. Причината съвсем не е мистериозна. Плътна стена от клетки наречена кръвно-мозъчна бариера разделя циркулаторната ни система от сивото ни вещество, като ни помага да го защитим от потенциални опасности.

“Тези резултати могат фундаментално да променят начина, по който мислим за нашия мозък и за имунната ни система”, коментират учените от екипа.