Изглежда Волфганг Амадеус има милиарди дребни фенове, за които никой не знаеше досега!

Излиза, че микробите, които се хранят с отпадъци, са истински ценители на австрийския композитор. Една от най-големите фабрики за преработка на боклук в Германия започна експериментално да пуска през специална уредба творби на Моцарт на микроорганизмите, пише в сайта treehugger.com. Музиката увеличила неимоверно много скоростта и ефективността, с които малките меломани разграждали мръсотията. Всъщност, геният от Залцбург започнал да спестява на завода стотици евро на ден.

Да, музиката може да спести енергия и пари. От фабриката са изчислили, че "Малка нощна музика" ще намалява месечните им разоди с 1000 евро. За това обаче е необходима скъпа стереоуредба, която възпроизвежда максимално точно звука от концертите. Изглежда, боклукоядните микроби са и немалки музикални сноби.

Поддръжката на уредбата струва 400 евро месечно, но ефективността й е толкова голяма, че цената си струва. Официалните научни резултати още не са публикувани, но изглежда, че Моцарт може да се превърне в щатен служител на много заводи за преработка на отпадъци. Дано само не се завърти в гроба.