След 1000 години хората на Земята може да имат ципи между пръстите и хриле. Очите им ще са подобни на котешките, за да виждат в мътната вода, а тялото - покрито с косми. Това прогнозира група британски учени от университета в Кент под ръководството на изследователя Матю Скинър, съобщиха в. „Дейли мейл” и в. „Телеграф”, цитирани от БТА. Такива промени може да настъпят, ако глобалното затопляне продължи и доведе до разтопяване на ледниците, смятат учените.

Някои изменения в човешкото тяло, като масовата появата на ципи, може да настъпят доста бързо за стандартите на еволюцията, тъй като някои хора вече имат подобни генетични мутации.

Скинър прогнозира също как ще еволюира външният вид на хората, ако настъпи ледена епоха или човечеството започне да колонизира други планети.

В първия случай кожата на хората ще стане много бледа, с цел да се произвежда повече витамин D, и по-космата, а тялото ще е по-мускулесто. Носът и лицето ще станат по-големи, за да се затопля вдишваният студен въздух.

Във втория – тялото ще се променя, за да се адаптира към различната гравитация. Това може да означава по-дълги ръце и по-къси крака, както при орангутаните, които се придвижват повече по дървета, вместо да ходят по земята.

Хората от другите планети няма да имат зъби, а челюстите и устите им ще са значително по-малки, за да им е удобно да приемат течната храна и вода през тръбички.

Матю Скинър преподава еволюционна антропология в университета в Кент. Прогнозата си за промяната на външния вид на хората той направи за научнофантастичния сериал Extant (Оцелелия), който скоро ще бъде излъчен по американския телевизионен канал Syfy Universal. Той е специализиран в показването на научнофантастични, мистични и фентъзи сериали и филми, а също на развлекателни шоу програми.

Мениджър Нюз