Учени, които изучават поведението на шимпанзетата, са стигнали до извода, че животните използват същия процес за да идентифицират задниците на другите маймуни, който ние хората иползваме за да идентифицираме човешко лице.

А това, което е наистина интересно е, че еволюцията на двете смятани за толкова различни части на тялото, е силно свързана.

Шимпанзетата оценяват идентичността, привлекателността и здравето на другите маймуни като наблюдават внимателно техните задници, твърдят учените.

Учени от университетите в Лайден и в Киото твърдят, че човешкото лице “споделя важни характеристики със задниците на приматите,” забележка, която вероятно няма да остави равнодушни повечето от хората.

Какви са паралелите?  И маймунските задници и човешките лица са винаги изложени на показ и са симетрични, което помага да се привлекат партньори, тъй като симетричните обекти ни улесняват изключително много при визуалната обработка и запаметяването на необходимата информация.

В допълнение, и задниците и лицата, променят цвета си за да дадат социални сигнали: например, когато женските шимпанзета овулират или когато хората са засрамени и се изчервяват.