От много отдавна хората приемат различния цвят на кожата като признак, че човекът принадлежи към различна раса. Но ново изследване твърди, че е време да преосмислим самата си концепция за раса. Изследването на генетичните вариации, които са свързани с оцветяването на кожата в Африка помага да се обясни феномена защо има такава богата палитра от различни цветове на кожата. И показва, че факторите, които определят нашия външен вид, са много по-сложни от стандартното ни понятие за раса.

Цветът на кожата е доста лош избор за идентифициране на расата”, твърди генетичния учен Сара Тишкоф от университета Пен в щата Пенсилвания, САЩ. Изследването изобличава недостатъците на биологическата идея за раса. То показва, че не съществуват дискретни граници между групите, които са съответстват на биологически маркери, обяснява Тишкоф.

Екипът на Тишкоф е изследвал 1570 доброволци от Африка, които са принадлежали към етнически разнообразни популации в Етиопия, Танзания и Ботсуана. Учените са измерили отразената от кожата на участниците светлина, която е индикатор за нивата на кожния пигмент меланин, и са взели мостри от техните ДНК.