Колкото по-генетично разнородни са родителите ви, толкова по-вероятно е да мислите по-бързо, сочи ново проучване. Хората, чийто родители са генетично различни, е по-вероятно да са и по-високи. Данните идват от изследване, обхващащо 350 000 души от над 100 различни проучвания.

Учени от университета на Единбург разглеждат приликите в генетичния код на родителите на изследваните лица. Когато родителите споделят същия генетичен код, това е знак, че между тях има (дори и далечна) роднинска връзка. По-големите генетични разлики показват, че родителите на даден човек е по-вероятно да не споделят общи предци. С времето генетичното разнообразие изглежда помага хората да мислят по-бързо и да бъдат по-високи.

„Нашето изследване отговаря на въпросите, поставени за първи път от Дарвин, за ползите от генетичното разнообразие – казва д-р Петер Джоши от Университета на Единбург. „Следващата стъпка ще бъде да се вгледаме в специфичните части на генома, които се възползват най-много от разнообразието.“

„Това изследване подчертава силата на широкомащабните анализи да разкрият фундаментална информация за нашата еволюционна история.“ - отбелязват учените.

Източник: PsyBlog